Oldalak

2022. június 23., csütörtök

Esik az eső,

 a víz mossa a sarat, le a dombokról, be az árkokba, az árokból kiömlik az országútra, az országútról befolyik a faluba, jönnek a tűzoltók, akik mossák a járdákat, az utat. Ha a faluból elmegyünk a sártenger borítja az árkokat, itt-ott már eltolták azt ami az útra ráfolyt, hogy közlekedni lehessen. S ahány vihar, mostanában ez a "műsor" újra lejátszódik.Akinek a sár befolyt az udvarába, kertjébe, esetleg jéggel megpakolva, hát nem dicséri az időjárást, az más  biztos. 

Tudom, tudom ez nem rendelés kérdése, mégis szomorúságot hoz magával. Keleten a vastag repedéseket mutatják a fotókon annyira nagy a szárazság. Nem igazságos az elosztás, az már biztos. Tavaly oda sújtott le a vihar, tomboltak a szelek. Most felénk hasogatják szét a fákat, erdőket tépnek tarrá.



A fotókat a facebookról másoltam ide, ha valaki nem hitt volna nekem. Bár ezt nem hiszem.

Amúgy a mai napot a SBO-n töltöttem, délelőtt a térdemre csapódtam, csak úgy recsegett. Megúsztam zúzódással, lilulással. Azért nem volt ilyen egyszerű ahogy leírtam. Tele volt ágyon fekvő idős, sérült emberekkel a folyosó. Front volt? Valami igen, de ennyi idős sérültet eddig nem láttam itt, mióta én is sokszor előfordulok itt. SajnOS.

4 megjegyzés:

  1. Micsoda véglet a két országrész között, mondhatnám mindenféle tekintetben. Időjárásban ekkora eltérés hetek/hónapok óta, hàààt, nem is tudom volt e már. Itt iszonyat ami van. Minden szenved, növény, állat, madárvilág s persze az ember is. Fullasztó por, meleg. Annyira sajnálom a növényeket, a mezőgazdaságban/ból élőket. Kínlódás minden. Itt nem tudom hány hete nem volt egy csepp csapadék sem. Mentünk Pestre, ahol nem tudnak locsolni, pusztul ki minden, a kukorica már össze van fonnyadva ahogy mondják : furulyázik.
    Csak sóhajtoztunk, hogy a fele is elég lett volna annak, ami leesett vagy két napja Zalaegerszegen... 😳

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi voltunk így, ztavaly, az erdőn a dagonyák csontszárazak Ne értettem hol jutnak vízhez az erdő és mezőt állatai? Azt néztem arra megy el a víz, hogy a sarat eltűntessék

      Törlés
  2. Sajnos a szélből nekünk is gyakran kijut, bár a szomszéd azt mondja, hogy hát dombtetőn vagyunk. De akkor sem normális, hogy egy héten háromszor is orkán erejű szél pusztít. Persze eső nincs, vagy ha van, akkor úszik minden. Remélem, azóta már jobban vagy, vigyázz magadra ebben a hőségben.

    VálaszTörlés