Oldalak

2021. január 22., péntek

Fák








 

Dsida Jenő : Én hívlak élni

Hallgasd meg mit suttog az élet,
élni hív újra meg újra téged.
Ne nézz vissza a sáros útra,
legyen előtted minden tiszta.

Emeld fel fejed, lásd meg a szépet
szemed kékjében égjen a fényed..
Lásd meg végre, hogy szeretnek
még akkor is, ha nevetnek,
hisz mosolyt te csalsz arcukra,
ismerj bennük magadra!

Soha ne bánd, ha fáj,
hisz erőre így találsz.
S mi most bánatot okoz
később nem lesz rá gondod.

Hidd el jól tudom, hogy fáj,
de hinnünk mindig muszáj.
Fogd a kezem, ha úgy érzed,
hogy szívedből kihull az élet.

Ne keresd már, hogy hol tévedtél,
ne sírj azon, mit meg nem tettél.
Gyere velem, én hívlak élni
vérző szívvel is remélni…



12 megjegyzés:

  1. A vers gyönyörű!
    Merre jártál? Nagyon szép képek.
    Már esőre ébredtünk, s azóta is kisebb-nagyobb megszakításokkal esik az eső. A hónak már csak itt-ott van nyoma ott, ahol korábban hókupacok voltak.
    Marika

    VálaszTörlés
  2. Keszthelyen még mindig. Merre laksz Marika? Itt nagy szél van, s elég pőrén dolgoztam kint a kertben, értsd szabadidő felsőben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ország északkeleti csücskében.(Annak a városnak a közelében, amit Trianonban "kettévágtak").

      Törlés
    2. Fele Szlovákiában van? Nem tudom mire gondolsz, vagy a műveltségem hiányos. Azt hittem Baranyában laksz, vagy inkább onnan is lehet egy Marika nevű olvasóm.

      Törlés
    3. Igen. A másik része Szlovákiában van. Sátoraljaújhely.
      Marika

      Törlés
  3. Nem ismertem ezt a verset, de nagyon megfogott! Ó, Istenem, megvénültem és mennyi szépség maradt ki az életemből!
    Csodás város ez a Keszthely! Attól tartok, hogy nem látom többször, pedig de szerettem. A szálloda felújítást nem láttátok? Igaz, ha elkészül, akkor már nem a mi pénztárcánkhoz fogják szabni az árakat! Majd keresünk másikat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helikon? Nem figyeltem, a partira gondolsz? Margó annyi szobát, apartmant is kiadnak, jöttök ti még ide!!!!

      Törlés
  4. Igen, arra gondoltam. Más megoldást kell keresnünk, valószínű hogy az apartmanok lesznek. Nagyon szeretnénk még menni.

    VálaszTörlés