Oldalak

2018. április 17., kedd

A hozzászólásokhoz


 

Az ember áldoz, feláldoz, gondolkodik és dönt. Sokszor írtam, hogy félszárnyú madár vagyok, s ez nem panaszkodás, ez tény. Viszont  létrejött itt egy új szerelem: a kert. (Azért is írom, mert az erdei kommentekre nem válaszoltam). Abszolut nulláról indultam vele, iszonyat munkám van benne, s nem kevés pénzünk. Ma már tudom, hogy kellene másként csinálni, valószínű akkor sem tudnám, idegent fogadni nem akarok, akarunk.


Szóval, ez az idei megkésett tavasz egyszerűen  kiszívja az erőmet. Hiába csak addig csinálom, amíg bírom, aztán fekszem, akkor is sózsákként, fájó tagokkal ébredtem reggel. Tavaly kisujjamból ráztam ki a díszkertet, Zsebinél , idén olyan gazok jelentek meg amik egyszerűen megfojtanak. Ha a málnásra nézek betege vagyok, pedig a java hátra van, ez vágja tönkre a vállam. Viszont, ha már tavaly volt termés, engedjük el? Csak korábban kellett volna kitakarítani a gazoktól... most  megnőttek, élik a világukat, s eszük ágában nincs  a könnyű megadás.




S néha mennék, úgy mennék, s megyünk is. Legfeljebb nem oda, ahova vágynék, hanem ahova lehetőség van. Ez sem kevés, lásd az erdő. Ezért is volt számomra oly hatalmas élmény: kimozdulás, az új pezsgése, s valami végtelen béke és nyugalom.


15 megjegyzés:

  1. Ugyanígy vagyok én is, magamra ismertem! Nem győzöm, állandóan csinálok valamit, de nem haladok, mindenhol fáj.....
    Én is mennék, de nem enged most a kert! Ha nem csináljuk most, akkor vége! Fejünkre nő! Rabjai lettünk.... Nem panaszkodom, mert így is imádom.
    Én sem így csinálnám már.... persze ez is csak egy feltételezés, mert lehet hogy most akkor másként szeretnénk.
    Gyönyörűségesek a fehér virágaid!
    Az a kanyargós erdei út nagyon csábító! Az idén még nem voltunk sehol, pedig én is nagyon mennék ám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mancoka, ez nem rabság, kényszer, mert a fejünkre nő. S nyáron legalább van málna , eper és ribizli. Ennyit ad ez a kert, semmi többet. Pár szem mogyorót és naspolyát, ha épp el nem fagy tavasszal. Az un, haszonkertet már feladtam.Pedig hiányzott most a saláta, a hagyma. A többiért egyenlőre harcolok, bár a mai napot végigfeküdtem, nem tudtam felkelni. Állítólag front is volt.

      Törlés
  2. Csodás ez a sok fehérség!!!!! Ma őrült front van: a fejem majd szétrepedt. Most már jobb,hála az extra jó gyógyszernek.

    VálaszTörlés
  3. Ne tegyél folyton szemrehányást magadnak, ne arra gondolj, hogy mi az, ami nem sikerült. Azt ismételgesd, ami mégiscsak sikerült.Igenis hálásnak kell lennünk minden apróságért - mert (kedvenc mondásom), sokan a mi korunkat meg sem élik. Akkor miért is panaszkodna az ember ? Mert gazos a kert ?

    VálaszTörlés
  4. Igazad van, csak az ember mindig többet akar.

    VálaszTörlés
  5. Megéri a sok munka: gyönyörű a kerted! A mozgásba egy-két hét múlva belejössz. Ez igenis sport. Jó levegő, jó hangulat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bea, bár igazat írnál. Nagyon eszemen kell lenni, hogy túl ne hajtsam magam. Beosztani kellene az erőm, ha meg lemaradok elborít. Nehéz.

      Törlés
  6. csodálatos a kertetek, szeretem a fotóidat róla ( más: hallottad, hogy ALINDA műsora nem lesz többé, kirúgták a tv-től, emlékszem,, te is szeretted ezt a műsort)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, már kerestem is, de megállt a műsor egy dátumnál. A Hír Tv is megszűnt. Szegény, kimennek a műsorok alóla.Sajnálom.

      Törlés
    2. ??nem értettem, amit írtál: a Hír tv nem szűnik meg, csak bizonyos műsorai, és Alinda lesz még juniusig , nem állt még meg a műsor...

      Törlés
    3. https://www.youtube.com/watch?v=ejfiyYqlVRk

      Törlés
    4. Akkor rossz helyen kerestem, vagy rosszat találtam.

      Törlés
  7. tegnap a lányomék kertjében voltam, jutott eszembe, ő meg tudta valósítani, amit én nem. Igaz, nagyon kezdetleges, iszonyúan elhanyagolt környezet és melléképületek, sok pénz kéne, de ő mindig is szerette a dzsumbujt. Orion, az afrikai oroszlánkutya is nagyon imád, kezdem megszokni állandó nyalakodását. Tudom gyerek- és felnőtt koromból, mennyi meló van a kertben, nekem már nem lesz, az biztos, de a tegnapi kirándulásnak örülök.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Isabel, küzdök vele, miközben imádom. Nagyon szeretem csinálni, de néha kiüt. Ezzel jár nálam. Akkor napokat próbálok vagy kényszerülök pihennni.

      Törlés