Oldalak

2017. december 12., kedd

Hajnalban

szélrohamok ébresztettek. Kivételesen a ház is üres volt. A népség, gondolom vadászott.

Lementem a kert végébe,  most szélcsend, béke és nyugalom. Még madárhangok sem hallatszottak. Felnéztem a fák közt az égre. Szürke ég, csupasz fák, csend (és halál). Halál? Kis halál. Tél van, legfeljebb az időjárás csalókást játszik velünk. S mi és mikor lesz ennek a böjtje? Nem normális december közepén, reggel   9 óra körül a 15 fokos meleg. Durván, melegebb van kint, mint bent.

A falu kutyái még nem kezdték el a tutulást, tehát a mentők, rohammentők még nem indultak el. A kutyák előbb hallják távolból a sziréna hangját, s jelzik. Ilyenkor hatalmas a forgalmuk. Sajnos.



4 megjegyzés:

  1. Én is félek ennek az időjárásnak a böjtjétől! Éppen ma reggel gondolkodtam rajta, mikor kinéztem a konyhaablakon, és a gesztenyefa körül olyan üde zöld füvet láttam, mint tavasszal szokott lenni.
    Délelőtt mentünk ki a városból nagy dugó volt egy halálos gázolásos baleset miatt. Ilyenkor mindig félek autózni. Annyi őrült vezetővel találkoztunk ma (is). Istenem, miért nem vigyáznak jobban az emberek egymásra!

    VálaszTörlés
  2. Mi - azt hiszem - még "megússzuk" a közelgő változást, hisz csak az előszelét érezzük.De hogy jön és hogy Közép-Európa, s benne a mi kis Kárpát-medencénk belőbb-utóbb trópusi vidékké változik, abban majdnem egészen biztos vagyok. Bár elgondolkodtam, hisz az utolsó jégkorszakot is "megúsztuk", ha megnéztek egy ilyen térképet, látszik hogy nem sokkal "fölöttünk" állt meg a jégtakaró. Hátha most is szerencsénk lesz, s mielőtt ideér a szahara helyrebillen ez a hatalmas "játszótér"...

    VálaszTörlés
  3. Itt december elso napjaiig hasonlo meleg volt..erthetetlen, iaz nem bantam, az idojaras segitett a bajban.

    VálaszTörlés
  4. én akárhol vagyok, napjában tucatjával mennek a szirénázások. Siófokon a kórház közelében, aztán itt a belvárosban. Néha eszembe jut, mikor velem szirénáztak, de már nem üt szíven.

    VálaszTörlés