Oldalak

2014. április 15., kedd

Megtaláltam, ezt is!



Szabó T. Anna: Kavicsvers



Van pirargirit, bournonit, tennentit és antracit,
spinell, korund, piroluzit, perovszkit és ilmenit,
oktaéder, romboéder, prizmaforma és amorf,
fehér karcú, opak fényű, szálas, kontaktmetamorf,
hidrotermális telérek, üledékes kőzetek
termeljék, vagy hengergessék kruppos téli tengerek,
esetleg a nyálkás őszi Nizza hordja partjain -
a kő lehet opál, kalcit, limonit vagy turmalin,
ónix, kvarc, rodokrozit vagy hópehely-obszidián,
mindenképpen drága kő lesz, hiszen egy szemet kíván,
egy kezet, ki megtalálja, kihalássza sok közül,
hazahozza égen-földön - csak az a kő üdvözül,
csak az él, kit megtalálnak, néznek, fognak, osztanak,
az a kő, mit ajándéknak adnak, éget, mint a nap,
kiválasztott, aki adja, és kiválasztott a kő,
hiszen még egy ugyanilyet nem teremt a nagy Idő,
osztálya van, rendje van, de formája különleges,
egyetlen kő, neked adják, ilyen nem lesz, csak neked,
aki kapja, méltán boldog, hiszen kiválasztatott:
mint kavicsot, megtaláltak - én is egyetlen vagyok.




 A festett és rajzolt kövek ajándékok. Az egyéb köveim fotói nem kerültek elő. Ez, a véletlen műve. Mikor kerestem, ezt sem találtam.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon szep versike, pont nekem valo, ha megengeded el is mentem magamnak!!!
    Koszonom Holdgyongy :-) :-) :-)

    VálaszTörlés
  2. Nem ismertem a verset, nagyon tetszik nekem is! En is akkor szoktam megtalalni valamit, amikor nem keresem:)szepek a kovek!

    VálaszTörlés
  3. jók a kövecskéid, tetszenek

    a verset sajnos nem látom jól, mert apró, és fekete a betű ezen a gépemen, és sötét a háttér....és vakvagyok

    VálaszTörlés
  4. Csodaszép!!!!!! Köszönöm a verset!!!! Kiírom magamnak.:)

    VálaszTörlés