Magányosok
Nekem nagyon tetszett. Mikor még működöt a Filmmúzeum (jól emlékszem csatorna nevére?), sorozatban néztem a régi cseh filmeket. Értsd vígjátékokat. Még mostanában is vannak ilyen heteim, persze más módon. Nem tv-n. Ez új film. Mikhez képest? S közben a Fekete kolostort olvasom, de kell közben más is, mindennap, csak úgy megy. Pedig nagyon jól ír.
2016. február 21., vasárnap
2016. február 20., szombat
2016. február 19., péntek
"Öreg" ember nem vén ember
Honnan jön a tehetsége, kreatívitása? Egyedül vagy magányosan? Mit érhet el? Két lábbal a földön, hajójával a vízen:
1. beszélgetés
2. beszélgetés
1. beszélgetés
2. beszélgetés
2016. február 18., csütörtök
Próbáltam a formáját, próbáltam a mintáját megmutatni
Varga Sándor és Bicsák Jenő, az utolsó veleméri fazekasok, bocsánat gerencsérek, ahogy itt mondják
Varga Géza írásaiban a fazekasmunkák szimbólumainak csodálatos világát is megismerhetjük. S ő vezeti azt a különleges szállást, ahol eredeti környezeteben tölthetjük el szabadidőnket.
Itt már egy /az utód dolgozik az ő nyomán:
2016. február 17., szerda
Nem isszák olyan forrón a kávét!
írtam múltkor Katalinnak. Emlékeztek a kávéscsészére és a tányérkára?
(Ha megveszel valamit, minek kell neked utána nyomozni - mondta az este a fiam. Hát minek?)
Izgatott mikori lehet, mert a tulipános minta ismerős volt. Viszont a védjegy ismeretlen. Már a tányéron, a csészén még nagyítóval (ami nem is igazán nagyít) is olvashatatlan. Ha jel az egyáltalán.
Szóval három nap óta olvastam, kutattam amiket elértem (egész életemben "nyomoztam"), végig, már ismerem a gyár történetét, az utódét, s a legutolsó formációét, amiben e-mailben az egyik volt tulajdonos meg is erősített. S már ez is "volt". Múlt idő, mert nem vették a termékeiket, rossz volt a reklám, a terítés. (Ma ráakadtam a jelenre is, de ez már egy nagyon más és új történet.) Aztán találtam onnan elszármazó festők műhelyeit, termékeit, volt aki sikerre vitte (s mellette kiszolgálta a megrendelők kéréseit is. Gondolom ezt a mondatot nem kell magyarázzam.), volt aki már csak motívumot használ, teljes mértékben egy új mintával, s folyamatosan még újabbal dolgozik. Weblappal, bloggal, mindenhol jelenléttel, ahogy a kor megköveteli.
Sok időm ráment, s mégsem bánom, annyi ismerettel, kitekintéssel lettem gazdagabb. Így már nem idegen a csésze, bátran ihatom belőle a kávét is. S kicsit(?) belesajdul a szívem, amikor értékes, szép, régi és hagyományos megy veszendőbe az érdektelenség miatt.
Aztán gondolkodtam: érdektelenség, mellőzés, érték nem értéken kezelése. Ismerős. Egyszer csak beugrott. aranyos fodorka adta közre az örömhírt.
OF régebbi nyilatkozataiból éreztem ki azt az értetlenséget, szomorúságot, ahogy ezen gyár (és utódai) elmúlásáról nyilatkoztak a régiek. OF későre megkapta az őt megillető elismerést. Lehet, hogy egyszer ezeknek a termékeknek is megjön a reneszánsza?
(Ha megveszel valamit, minek kell neked utána nyomozni - mondta az este a fiam. Hát minek?)
Izgatott mikori lehet, mert a tulipános minta ismerős volt. Viszont a védjegy ismeretlen. Már a tányéron, a csészén még nagyítóval (ami nem is igazán nagyít) is olvashatatlan. Ha jel az egyáltalán.
Szóval három nap óta olvastam, kutattam amiket elértem (egész életemben "nyomoztam"), végig, már ismerem a gyár történetét, az utódét, s a legutolsó formációét, amiben e-mailben az egyik volt tulajdonos meg is erősített. S már ez is "volt". Múlt idő, mert nem vették a termékeiket, rossz volt a reklám, a terítés. (Ma ráakadtam a jelenre is, de ez már egy nagyon más és új történet.) Aztán találtam onnan elszármazó festők műhelyeit, termékeit, volt aki sikerre vitte (s mellette kiszolgálta a megrendelők kéréseit is. Gondolom ezt a mondatot nem kell magyarázzam.), volt aki már csak motívumot használ, teljes mértékben egy új mintával, s folyamatosan még újabbal dolgozik. Weblappal, bloggal, mindenhol jelenléttel, ahogy a kor megköveteli.
Sok időm ráment, s mégsem bánom, annyi ismerettel, kitekintéssel lettem gazdagabb. Így már nem idegen a csésze, bátran ihatom belőle a kávét is. S kicsit(?) belesajdul a szívem, amikor értékes, szép, régi és hagyományos megy veszendőbe az érdektelenség miatt.
Az én szerelmem a csésze...
OF régebbi nyilatkozataiból éreztem ki azt az értetlenséget, szomorúságot, ahogy ezen gyár (és utódai) elmúlásáról nyilatkoztak a régiek. OF későre megkapta az őt megillető elismerést. Lehet, hogy egyszer ezeknek a termékeknek is megjön a reneszánsza?
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)