Oldalak

2014. május 14., szerda

Füzetemből


"Megtalálni azt a szót, amit ő keresett, de nem talált, amire szüksége van, hogy a föld rétegein át haladva, a történelem korszakain át haladva, eljusson végre oda, ahol ő csak ő, ahol ő a teljes világegyetem. Felesleges és nevetséges olyan szavakat dobálni felé, amelyeket mi szeretünk, ezzel csak megütjük, hiszen én, ha azt mondom: tej, nagy diófát látok, a lomb közt kis égdarabok, a fa alatt kerti asztal, pohárban tej, tündöklik a tej, a táj. De lehet, hogy ő arra emlékezik, hogy nem kapott tejet, nem volt, és az anyja messze volt, és megütöd a szóval. De ha megtalálod neki azt a szót, amit keres! Társad lesz és válaszol, és válaszában felfénylik az elveszett szó, ami gyermekkorod zsebéből valamikor nyomtalanul kigurult." 
Hervay Gizella 





2 megjegyzés:

  1. ó, ez nagyon jó most :)

    ép' tegnap láttam egy fotót, amiről nekem az agresszív halál másnak meg a boldogság jutott eszébe ugyanarról a képről...
    a szavaink is ilyenek (főleg ha csak írva vagyon és nincs mellé magyarázó gesztikulálálálás)

    volt - régen - egy férfi, aki úgy tudta kimondani a "hószínvirág" szót, mint senki azóta sem, pedig leírva ugye nem is nagy szó :))
    van még egy szavam: "MEGJÖTTEM!"
    de az is elgurult

    VálaszTörlés
  2. Valoban odaillik Aniko:) Koszonom!

    VálaszTörlés