Oldalak

2018. április 20., péntek

"... és a maradék"


Ami nem mutat, viszont nő és gyarapszik, lassan, lassan. Van, ami munkát ad és örömöt, s hasznot a gyümölcsei. S hozzátartozik a telekhez egy nagy füves rész, gyümölcsfákkal, majd a végén az erdő. (Ebből pár fa a miénk, no és!!! a látvány.)




A bangita most teljes virágpompában van, mióta a fotó készült. S ma rácsodálkoztam pár nap alatt vagy tíz centi nőtt.




A meggyfácska idén öltözött virágpompába. Alul a ribizli tele virág kezdeménnyel. Brutális lehűlést ígérnek a jövő hétre. Mennyire lesz brutális?

és a kert alján



Garay János-Kunoss Endre: Virágnyelv


Kulcsvirág (Primula) (Piros)
Szerelmem zsenge bimbaját
Tündéri fény karolja át.
(Kékes stb.)
Szívemben, érzem, oly erő fakad,
Mely egykor üdvöt, vagy tán poklot ad.
(Sárga)
Arcomon a halvány
Búbánat ül;
S kinek panaszlanám,
Az egy – kerül.
Jácint (Egyszerű, kék)
A fényűzést kerüld;
Ragályos métely ez;
Ki abba elmerült, -
Hínár között evez.
(Teljes, kék)
Hiában küzdök ellened,
Kit rabbá nem tesz kellemed!
(Teljes, tarka)
Divatbohó, hiú alak,
Akár sohase lássalak.
Csalán (Közönséges)
Halálig éget gúnyszavad fullánkja;
Vigyázz, hogy egykor szíved meg ne bánja.
(Árva)
Bosszúd hiában forralod,
Mérgét reám nem onthatod.
(Forrás: Lombok 3.sz. Tavaszhó 10. 1838)



 

6 megjegyzés:

  1. Szepek a novenyeid Aniko, es a viragnyelv kulonosen tetszik:)ha megnegeded elviszem.

    VálaszTörlés
  2. Gyerekkoromra emlékeztető az utolsó képed a fehér virágról. Nem tudom a nevét. Megírnád? A filmeket majd megnézem. Köszi.

    VálaszTörlés
  3. Csillagvirág, mezei. Az első film olyan, amiket te is szeretsz,

    VálaszTörlés
  4. Igen gyerekkoromban is így hívtuk ezt a virágot, csak azt hittem a Mama az én kedvemért mondta. Ugyanis gyakran így szólított, ha valamit jól csináltam. Én voltam az ő csillagvirága.

    VálaszTörlés
  5. De jó neked, hogy ekkora kerted van, s közel az erdő....Leginkább azt sajnálom, hogy én a "hegyről" - ahol gyerekeskedtem - kicsit messzebb kerültem.Már "városlakó" vagyok.Mindig írom, hogy picurka, de tényleg az, a kertem, mégis hihetetlenül sok örömöt ad. De jó is lenne, ha nagyobb lenne...Na, de ez van, ezt kell szeretni.
    Mennyi virág van azon a csepp meggyfán ! Vajon lesz-e belőle termés ?

    VálaszTörlés
  6. Tudod az utolsó kérdés nekünk is kérdés, eddig sosem jött még össze. S igen, akármekkora is de az öröm nagy, amit adni képes kert.

    VálaszTörlés