Oldalak

2018. március 9., péntek

... és a könyv folytatódik


mármint egy korábban ajánlott könyvé. (Nem tudom visszakeresni mikor ajánlottam.)

Imádom. A kort, a nők életét, ahogy a korábbi kötethez képest változtak, s változott a világ körülöttük. A mindennapi élet, a lakáskultúra, az étkezés, a női dolgok, a divat, stb. Mi, akiknek természetes, hogy kinyitjuk a hűtőt, felporszívózzuk a lakást el nem tudjuk képzelni ezeknek a megjelenése micsoda minőségi változást hozott az életükbe. S elgondolkodhatunk a családi munkabeosztáson, vagy inkább elosztáson,  néha még vannak családok akik vagy száz évvel ezelőtt tartanak... A lakások építése, nagysága, beosztása, viszonyításuk európai trendekhez, a berendezések. Stb., stb., stb. Akit érdekel a száz évvel ezelőtti budapesti középosztálybeli nők élete olvassa el. Nem fog csalódni. Mondjuk én beosztással olvasom, mert annyi az információ, emészteni kell.

Közben már kimentem a kertbe visszavágni elszáradt őszi növényeket, tollborzfüvet, s nem haltam bele. Tehát rosszulléteim nagy karmestere az időjárás.

S délelőtt bekeveredtünk egy kertészeti árudába is. A kamiont délutánra várták, Hollandiából, tele növényekkel, így csak egy fehér hunyort, s két ericát, s némi magot hoztunk el. Szerencsénkre, vagy az én szerencsémre. A hunyor amúgy csodaszép, de havas a helye, várni kell a beültetéssel.

 


December óta egyfolytában virágzik. Hát nem hálás? S oly üde e koratavaszi felemás kertben.

S az első igazi tavaszi virágunk!
Felénk a táj.

11 megjegyzés:

  1. Sokszor láttam már a hunyorjaidat, komolyan mondom kezdem irigyelni, s megfontolás tárgyává teszem, hogy beszerezzek én is belőle, legalább 1-2 tövet. Bár a zöld, a vad az "igazi", ami erre mifelénk igen sok van, (védett!) de ezek a nemesítettek is szépek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erre vadat nem láttam, későn szerettem meg, de nagy kedvenc lett.

      Törlés
  2. Koszonom az ajanlast! nyarra beszerzem, azt hiszem szuksegem lesz ra:)

    szepek a viragok...itt ma is havazott erosen:)

    puszillak!

    VálaszTörlés
  3. nagyon szépek a virágaid.
    és ha szereted Szécsi Noémi könyveit, biztosan ismered a blogját (fb-on is ezzel a címmel van: http://halcsontosfuzo.reblog.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak 2016 óta nem írt rá, figyelem én is. A szépirodalmát is szeretem, mondjuk egyet nem tudtam elolvasni, de a többit igen.

      Törlés
    2. átrohantam a könvvtárba az ajánlott könyveidet kihozni, (ebben a napsütésben képtelen vagyok lassan menni, annyira pezsdítő

      Törlés
  4. " rosszulléteim nagy karmestere az időjárás."---veled vagyok....
    Az Ericám egész télen virágzott,mutatok egy szépet a blogomon, néhány nappal korábban. Ma már nincsen hó körülötte.Olyan jólesik a napsütés ma!

    VálaszTörlés
  5. na én elég jól el tudom képzelni, csak vissza kell emlékeznem, mi volt gyerekkoromban.

    VálaszTörlés
  6. 39-el zárul a könyv, mi később születtünk. Azért van ami még továbbélt, vagy annak korszerű változata, de az már új(?) korszak volt.

    VálaszTörlés