Oldalak

2017. december 18., hétfő

egy másik dal




 

Dalszöveg

Most elmondom, mid vagyok, mid nem neked.
Vártál ha magadról szép éneket,
dícsérő éneked én nem leszek,
mi más is lehetnék: csak csönd neked.

E szó jó: csönd vagyok, csönded vagyok.
Ha rám így kedved van maradhatok,
ülhetsz csak tűrve, hogy dal nem dicsér,
se jel, se láng csak csönd, mely égig ér.

S folytatom mid vagyok, mid nem neked,
ha vártál lángot, az nem lehetek,
fölébem hajolj, lásd hamu vagyok,
belőlem csak jövőd jósolhatod.

Most elmondtam mid vagyok, mid nem neked.
Vártál ha magadról szép éneket,
dícsérő éneked én nem leszek,
mi más is lehetnék: csak csönd neked.

9 megjegyzés:

  1. Ezt nagyon szeretem.
    Unokád tüneményes Mária! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. oLVASGATOM AKOMMENTEKET, ÖRÜLÖK, HOGY A SZÜLŐK TOVÁBBADTÁK A GYEREKEINEK SZERETETÉT. kÁR ÉRTE, HOGY HAMAR ELMENT,S MÉG ÍGY IS MILY GAZDAG ÉLETMŰVET HAGYOTT MAGA UTÁN.bOCS, DE NEM ÍROM ÚJRA.

      Törlés
    2. Én hallottam is, videóról, csak nem tudom feltenni. Úgy teljes az élmény.

      Törlés
  2. Vannak dalszovegek, melyek sokkal tobbek :)

    VálaszTörlés
  3. Én régebben általában csak a zenére, énekre figyeltem - az is igaz, hogy mondjuk a beaténekesek nem mindig énekeltek tisztán. Mostanában ha véletlenül meghallgatom őket, már a szöveg is érdekel. Vannak ma is kivételek, amik semmit nem érnek, de a régieket nem véletlenül tiltották be, gondolok itt "a nemzet csótányára", Nagy Feróra, Patakira stb. Érdekes azonban, hogy a megzenésített versek mindig eljutottak hozzám, sőt, némelyik hallgatása után olvastam el magát az adott költőt is, akinek a versét az iskolában persze nem tanultuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Versmegzenésítés ürügyén a Beck Zolit lenne érdemes meghallgatni, de most fáradt vagyok rákeresni. Jókat hallottam tőle.

      Törlés
  4. A biztonságot tudja nyújtani, önmagába fordulva. Csendben. Szórakoztatni nem tudja társát.
    A közönséget sem. Mély mondanivalója van dalainak. Kedveltem hallgatni. Társadalmi problémákról is írt. Mélyen megrázó volt a dal, mikor egy hajléktalannal találkozik akiben felismeri régi történelem tanárát...Szerettem hallgatni.

    VálaszTörlés
  5. Nekem is több évtizedes kedvencem, érdekes a karácsonyi válogatása ürügyén kezdtem ma rákeresni. Azért ők Bereményivel együtt alkottak nagy párost, ezt se feledjük.
    csönded vagyok.
    Ha rám így kedved van maradhatok,
    ülhetsz csak tűrve, hogy dal nem dicsér,
    se jel, se láng csak csönd, mely égig ér

    VálaszTörlés