Oldalak

2017. november 3., péntek

Összetörve

Napokban fotóztam eget és földet. Valahogy leszoktam az alkonyi fotókról, vagy már nem mondtak újat?








S éppen a diófát, akkor még nem gondolva mekkora fájdalom lesz nézni e fotót. A szomszédunk ismét legyilkolta, amputálta, megcsonkította. Mert hullik a levele, behullik a virágoskertbe, stb. Mikor szólt mondtam neki a két évvel ezelőtti csonkítás után is befordult éppen ez az ág, akkor két év múlva ismét vágod? Mert ismét befordul majd, hogy kiegyenlítsen, megfigyeltük.  Erre nem szólt semmit, asszony kiadta az utasítást. Van itt még egy bibi, ezekkel a csonkításokkal elvették tőlünk a kiülőnk élvezésének örömét. Mikor kikövezte a férjem itt ebédeltünk amikor az időjárás engedte évekig. A múltkori csonkítás elvette a kedvünket, az árnyékot ami lehetővé tette a déli ebédeket, az árnyék azóta csonka volt, most már nem lesz. Nem számít, csak ne hulljanak a virágágyásba ősszel pár hétig a levelek. Amúgy nagy kert-és növényszeretők. Jó emberek.



 Ezek meg mire várnak? Ezek a pici népek?


Az (el)osonó "ül hosszú, méla lesben". Aztán...


odébb ül le, s míg én félrenéztem ő félrelépett, vagy inkább lelépett,


 majd  már csak a hátsóját láttuk. Oly jó lenne tudni kinél és hol jár, mit csinál, hol alszik?


12 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek az alkonyati fotók, ám a címet nem értem. Mi van összetörve? vagy ki?

    VálaszTörlés
  2. A lelkünk, Isabel, lelkünk, ez olyan durva egy beavatkozás volt. Nem voltam egyértelmű, majd átírom, ha módom lesz rá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sejtettem. Csak sokat tévedtem már sejtésből, ezért kérdeztem rá. Én már nem engedem, hogy a lelkem törjön tovább. Aki a bűnt elköveti, az lakol érte itt vagy máshol. Csak persze fáj az is, ha más követi el a bűnt. Ami galádság velem történt, mai napig fáj, pedig más követte el ellenem. Mégis, mintha nekem lenne lelkifurdalásom mások gonoszsága miatt.

      Törlés
    2. Isabel jó a kapcsolat, de ebben az ügyben nagy az érdekek ütközése. És fájó.

      Törlés
  3. Csak egy ötlet Ajánld fel a szomszédnak, hogy ősszel kétnaponta összeszeditek nála a leveleket, ha nem vágja le többet az ágakat! Lehet, hogy használ. Ugyanis tök ciki ha ennyi segítőkészségre nemet mond! Egy próbát talán megér!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elnézést, ha ismeretlenül beleszólok. Ilyen a filmekben van, vagy létezik a valóságban is? mármint az, hogy jósággal közeledünk afelé, aki galádságokat követ el.

      Törlés
  4. Egyet gondoltam Györgyivel. Igen, fel kell ajánlani nekik a levél összeszedést. És szépen, meggyőzően elmondani, hogy milyen szomorúságot okoz nektek a "fűrészeléssel". Arra már biztosan nem merné meglépni az újabb csonkolást.

    VálaszTörlés
  5. Jól értettem? a TI diófátokat vágta le, mert átlóg egy kicsit hozzá és odahull a levele??? Ez nagyon brrrrr. Ez nem normális viselkedésre vall. Belehal, ha kicsit kapirgál? még testmozgásnak is jó, én pld. kimondottan imádok faleveleket kapirgálni.
    Én valószínűleg leharaptam volna a fejét...

    VálaszTörlés
  6. Én már két éve kiborultam ezen, volt is összeszólalkozás, most szóltak előre, de nem lehetett érvelni. Elhatározott dolog volt. Van lombszívónk, felajánlottam, de megmondta, hogy mennyire nem jó az a gép... Én imádok levelet gyűjteni, mert testmozgás, s az ember tényleg megvan hamarabb,mint a porszívóval ill. lombszívóval, az úri huncutság. Vannak a feleségnek eü. problémái, de akkor is, ő sokat dolgozik a kertben is, s ez így csak az ő szempontjuk. Az árnyékolása ott? Nem tudom, én örülnék, ha lenne a kertünkben. S szerintem nem lógott át annyira, amennyire csonkítva lett. Viszont lehetett volna máshogy is megvágni, a fotón látni, hogy felét, harmadát elvágták. Véletlenül fotóztam tényleg egymás után a kettőt, már a gépre áttéve vettem észre. Én ebbe a durva beavatkozásba haltam bele. Majd ,ha lehiggadok beszélek velük. Most nagyon elkeseredett vagyok.Köszönöm a tanácsaitokat.

    VálaszTörlés
  7. Ezek a két év előtti gyilkolás fotói, ott is a mértéken buktam ki. Ennyire összekapta magát, megkapta szerencsétlen fa. Akkor csak csonkuljon megint!
    https://lmaim-hzunk.blogspot.hu/2015/11/volt-egyszer-egy-gyonyoru-oreg.html
    https://lmaim-hzunk.blogspot.hu/2015/11/valtozasok-bucsuzasok-kert.html

    VálaszTörlés
  8. Az ilyen emberrel kár is kezdeni, mert reménytelen.Bár igaza van - mert vannak bizonyos betartandó előírások, de akkor is kár ezért a szép diófáért. És erre nem lehet azt mondani, ültess gyorsan máshová másikat, mert a a dió nem nő néhány év alatt ilyen hatalmasra.Sajnos érik az embert veszteségek, melyeket semmiképp nem tud mással pótolni.

    VálaszTörlés
  9. Tudod, le lehet vágni egy ágat és durván "lemészárolni" a harmada fát, ez azért némi különbség. Pár éve is azon buktam ki, több ment el, mint a gond volt.A fa helyrehozta magát, akkor essünk neki ismét. Kétévente nekiesünk, mi marad belőle? ez a gondom.

    VálaszTörlés