Oldalak

2017. november 6., hétfő

Egy könyvről

Írtam már róla, hogy szeretem, ha megszólítanak a könyvek. Most is így jártam, hívogatott, csábított. A borító fogta a szemem. (Nem gyönyörű? !) A csábító borítók néha csalfák, s rejthetnek ugyancsak szemetet. Tehát nem engedtem a kísértésnek. Aztán a 3. kör után, amikor még ismét elém került, magammal hoztam. (Az előző könyvét anno szerettem volna elolvasni, de elég zűrös időszakom volt, elkerült.)

Tegnap végül is egy ülésben olvastam el a könyvet, jó kicsit áthúzódott mára is. Mi fogott benne? Hallottam ahogy mesél a szerző. Van egy szerelmi szál is, ill. van szerelmi szál is, de ez nem elég. Családon belüli viszonyok, urak és szolgálók. Nők. Nők? Erős asszonyok. (Megéri erősnek lenni?) Némi történelem, némi műkereskedés, némi spanyol ellenállás a múlt század harmincas éveiben, s művészet, festészet, az alkotás. A festmények születése, ihlet, háttérbe szoruljon-e az igazi festő/művész? Eladhatja-e másnak a nevén a saját műveit? Miért érdemes áldozatot hozni? Megéri? S mindezek utóhatása  harminc év múlva.  A cselekmény két szálon fut, a múltban és jelenben, s érdekfeszítően, magával ragadó stílusban megírva . Letehetetlenül. S  ha ez nem lett volna elég ajánlásnak, olvassátok el itt.

2 megjegyzés:

  1. Nekem is van itt egy rakás olvasni való, de most még az idei utolsó versenyre készülök, 18-án Pécsre. Most a Hihetetlen című magazinból szemezgetek, ha van kis időm. A közös könyvtárból hoztam el (rakás másikat tettem be helyette), mert rendkívül érdekes cikkek vannak benne, történelem és igazságkeresés. Nemrég egy nagyon jó könyvet olvastam egy asszony életéről, nem jut eszembe a neve, mert most a könyvek még össze vannak csomagolva. Hihetetlen, milyen történetek vannak - ugyanígy szeretem a népi életek olvasását, Gémes Eszter Mindig magam-at legalább háromszor már elolvastam. Rengeteg ismeret is van benne, és csodálatos, hogy egy asszony tanulás nélkül is milyen jól tud írni - persze lektorálhatták, de ez nem von le semmit. Az én álmom, ha kiadathatnám a műveimet! minimum a verseimet ki fogom magánúton adni, legyen egy kézbe vehető emlék, mert a számítógépen ezek nem fogják olvasni. Mondjuk jó részük nem is érthető, hiszen nem is versszerető fajta az én családom. Én kivétel vagyok:-)

    VálaszTörlés
  2. Előző megjegyzéshez: amin hosszan elidőztem a fürdőbe bekúszó növények. Jééé!

    VálaszTörlés