Oldalak

2017. október 17., kedd

Az én váram

Ismerős a bejegyzés címe? Valamikor egy tv műsor címe volt, amit Osskó Judit jegyzett. Pár hete a Nők Lapjában riportot is olvashattunk vele. Szerettem ezt a műsort, havonta jelentkezett tán, otthonokat mutatott be. Számomra mindig ünnep volt a megtekintése, felkészítettem, a lelkem rá, szabaddá tettem magam. S betege voltam, ha nem láthattam.

Miért fogta ennyire az embert? A műsorvezető személyisége miatt. Az otthonok miatt, amiket bemutattak. Nem lakásokat írtam, mert mindenféle volt köztük, "nagy" embereké is, megismerhettünk új stílusban épített házakat, egy kis kitekintést is adott. S nem utolsó sorban nem volt akkor még több ilyen műsor. A társműsor, Az unokáink is látni fogják, pedig már építészeti újdonságokat mutatott be. Orientálta azt, akinek erre szeme, lehetősége volt. Esetleg.

(A riport hosszú, közel kétórás, mégis ha megnéznétek nagyon sokat ad: gondolkodásban, hozzáállásban, emberségben, s nem utolsó sorban szakmaiságban egy életműről. Az én kedvenc műsorom ennek csak egy szelet volt. A végén látható a férj által épített nyaraló, a mi egy parasztházból lett kialakítva. Ez nekem is meglepetés volt.) Nagyon kellenek az ilyen beszélgetések, nagyon!


Aztán kinyílt a világ, új csatornák jöttek, új hazai és külföldi műsorokkal, kár, hogy ezek lekerültek az adások közül, mint sok más érték a rádióból, televízióból.  (Most, hogy keresgettem utána, az M3 csatorna ismétli, (sajnos ez esetben) nincs tv-nk.)

S még ennek ürügyén hadd írjak az én nagy lakáskultúrás újság szeretetemről. Régen volt a Lakáskultúra és az Otthon, később bővült a paletta. A könyvtár ezeket vásárolta, ha utaztam az utazásaimat színesítettem pl. a SzépLAk példányaival. Ezek nekem felüdülést, simogatást, örömöt adtak, adnak máig is. Ha szomorú vagyok, lehangolt és bánatos, ha fáradt, ha örülni szeretnék, máig megveszem ezeket. (Bár az igaz, előtte átlapozom, s ha olyan lakásokat mutatnak, amik megfognak, csak akkor. Ha nincs ilyen, nem vásárolom meg.) okan írják, hogy a neten sok minden hozzáférhető, sok alakbeblog. Kétségtelen. Én is tájékozódom ezeken, de nincs annál örömtelibb, ha bekuckózok, s kezembe veszek egy ilyen lapot, s elmerülök benne. Eltekintek a dizájnolástól, mert van amiben túlteng, túl mesterséges, túl élettelen a bemutatott lakás, ház, egy kicsit anyagilag is elérhetetlen, stb. Mégis kapok ötleteket, szépségeket, simogatást tőlük. Nekem akkor is kellenek a kézzel fogható, lapozható újságok.

2 megjegyzés:

  1. Hű de szerettem én is! Köszi, hogy említetted, megfogom keresni a neten a műsort, hátha meglehet nézni itt is!

    VálaszTörlés
  2. Én is emlékszem ezekre a műsorokra, O.J-ra, sőt a Lakáskultúra és az Otthon is járt nekünk. Fiatal csitriként is imádtam lapozgatni őket. Egyszer nyertem is a Lakáskultúra jóvoltából egy hajókázást a Dunán. :-)

    VálaszTörlés