Oldalak

2017. október 6., péntek

Avarégetés



Bújócskát játszik a köddel a füst, aggat a fákra téli ruhákat, kék láng lobban parázson, mögötte árnyak lopakodnak.

 Balog Gábor forrás: http://csataloo.blogspot.hu/2011/02/avaregetes.html









Belevesztem a füstbe, a tekergésébe, az alkonyba. Közben a tűz is életre kelt, majd csendesedett, aztán ismét lángra kapott. Szellő jött, csavart egyet a füstön, majd tovalebbent. Kitárulkozott a kert, mindig más-más oldala, zúga, a távoli ház, fák, a villanyoszlopok. Az élő és az élettelen. Aztán elengedett a látvány, befelé indultam, s még egyszer visszanéztem. Az alkonytól vagy a tűz erősödésétől a füst is jobban terült, vagy csak a pára kezdett előjönni? Vagy csak elkísért, s utamra engedett-küldött, mintegy búcsúzóul? 

8 megjegyzés:

  1. Nagyon szep fotok, ereztem a fustot ahogy neztem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod én csak akkor amikor közelébe mentem, s inkább a melegét.A látványa fogott meg.

      Törlés
  2. felétek szabad még égetni ? Errefelé meg van határozva,hogy mikor,de lehet,hogy már nem is lehet,nem tudom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem már lehet, itt sem volt szabad. Mindenki éget, Ez sem a miénk. Véleztlenül vettem észre, s megfogott.

      Törlés
  3. Nekem az első meg az utolsó kép nagyon tetszett - ott nem is igazán érzékelhető, hogy az a valami füst, vagy köd, és ez olyan misztikussá teszi a képet.

    VálaszTörlés
  4. Nem tudom miért, de a gyerekkorom jutott eszembe a fotóidról. Az őszi lomokat mikor elégettük a kert végében, úgy előttem van az egész, ahogy Apa áll ott villával, felügyeli a tüzet, nehogy baj legyen...

    Nálunk ha így égetne valaki, lehet fel is négyelnék...nagyon tiltják, igaz ez amúgy is szennyezett levegőjű város, azt mondják egy teknőben fekszik, azért ül meg itt a rossz levegő.

    VálaszTörlés
  5. Orsi, ez falu,látod nagy a szabad tér, szállhat a füst.Tette is a dolgát. S milyen jó emlékezni is régi időkre általa.

    VálaszTörlés