Oldalak

2017. július 27., csütörtök

Nézegetni kezdtem

ezt a lakást. Egyszerűen úgy éreztem, hogy  otthon vagyok benne.
 
 

 


 S akkor elérkeztem ehhez a fotóhoz, s kirázott a hideg. A zöld székek? A kőlap? Mintha jártam volna már itt. Pedig csak a gyermekkori emlék jött vissza, az unokahúgomék egy uradalmi szolgálati házban éltek,  bognár, kovács lakott és dolgozott benne valamikor, ők már az ötvenes-hatvanas évekre egyedül maradtak ott, két család végülis.  Régi épület volt, fehér falak, kőpadló, zegzúgos, imádtam. A napokban emlegettem, hogy aztán lebontották, s elkészült helyette a falu akkori legnagyobb kétablakos kockaháza. S valami örökre elveszett, legalábbis a számomra. Amit azóta is keresek.

Mi fog a fotón? A boltívek, a lámpa, ami kézműves lehet, de kristályokkal mégsem agyoncsicsázott. Az asztal a székekkel, s mindezek rusztikussága együtt.

Ezt a mondatot tegnap másoltam ki valahonnan, mert szívemből szólt. Noná, hogy régi tárgyakat is tettek be a házba a lakberendezők,  ezzel indokolták. Fordítót használtam azért a nyelv döcögése:


"Hiszek a tér DNS-ben, de az előttük élt dolgok szellemében" - mondja Maira. "Magukkal viselik velük a mitológiájukat, a fémfelületek kézzel megdöntött jelöléseiben, a kopott faszerkezetekben és weltsekben, az idős tárgyak csodálatos kopásában."

Nem koptatottak, műrégiségek. A patinájuk, a történetük adja a szépségüket.Ez annyira a világom.
 

 

 Az eső pedig esik, ma aztán rendületlenül, Kapolcsra szerettünk volna elmenni. Remélem azért délutánra kiderül.




6 megjegyzés:

  1. Valóban. Nekem is előjöttek emlékek. Nekem a zöld széke előtti képen levő konyhából a kék székek tetszenek. Egy ilyet én is megmentettem. Fel kell újítanom. Már nagyon várom, hogy használhassam.

    VálaszTörlés
  2. Azoknak is hangulatuk van, biztos, hogy nem tucat vagy nem új gyártmányok.

    VálaszTörlés
  3. Érdekes ez, ilyen zöld székek engem is kísértek gyerekkoromtól kezdve, nekem ugyan már nincs, de Anyának még van otthon egyetlen egy db. Hogy a többi hová lett, mi lett vele, nem tudom. De ez az egy stabilan áll a lábán :)

    VálaszTörlés
  4. elfelejtettem írni, a fejléc fotód ❤️

    VálaszTörlés
  5. Jé, pont ezt a bejegyzést választottam én is ahhoz, hogy ideírjam: tetszik a fejléc képed. :)

    Régen jártam erre (magamnál is), de megnyugodva látom, hogy bármikor jövök TE és világod tükröződik benne. Megtéveszthetetlenül egyedi és felismerhető.
    A színekkel együtt. :) Zöld, fehér, barna, kék, néhol piros, sárga. A természetes anyagokban, kő, fa, föld. A múlt tiszteletében, a reményteljes jövőben.
    A legjobbakat kívánom!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm fejlécet, mnagy kedvencem. És neked külön is Rita-

    VálaszTörlés