Oldalak

2015. június 30., kedd

Amikor megpróbálják átverni az embert

Nem is értem, ebben a mai internetes világban, amikor mindennek azonnal után nézhet az ember. Még a lerobbanásom előtt kimentünk a piacra az ebédekhez pár napra előre bevásárolni. Bolhapiac is volt és régiségkereskedő is van az oldalán. Neki volt egy babája, úgynevezett karakterbaba, ami szerinte 15 ezret ér, de megkaptam székestől 5 ezer forintért. Mindenképpen elhoztam volna. S ilyenkor utánanéz az ember, mert volt már hasonló babám, azt 1500 forintért vettem jó pár évvel ezelőtt.

Először is jelzés nem volt a nyakán, kinyomoztam 1993-as széria lehet, ezeknek nem volt jelzésük. Nem ér  annyi pénzt, vagy azt megéri amiért vettem(székestől), de  15 ezer forint az életben nem volt. Itt csak egyetlen a bibi, a kereskedő ezzel a pillanattal hiteltelenné vált a szememben. A neten egyébként a nyomozás során fantasztikus babás oldalakra bukkantam. Már megérte, nekem.

Árult még torontáli szőnyeget, csillagászati áron. Úgymond megbízásból. Nem hagyott nyugodni, visszaküldtem  a fiam, mert a net szerint az a méret amit mondott nem létezik ebből a típusból. Kiterítette, előtte lemérte, nem is létezett. Újabb fekete pont a kereskedőnek.

Ismét fel a netre, nyomozás torontáli szőnyegek után. Találtam egy hasonlót, a fotó alapján , s így is jellemezték "szép állapotú". Az ára ötöde!!!! a régiséges által árulténak. A típus, méret hasonló. Nem mindegy hogy valamit 100 ezer forintért vagy csak 18 ezer forintért vesz meg az ember. Lehet, hogy van, akinek nem mindegy, s van akinek sajnos, igen. Mondhatom, szőnyegügyben is kiképeztem magam.

folyt. este

Ma megérkezett (meglepetésre) a vásárolt szőnyegünk, tisztítani kell, ezt jelezte is az eladó, s csodaszép. Megvan az a  patinája, hogy az ember rá mer lépni, de ugyanakkor jó állapotú is, s az ára!!!!...



7 megjegyzés:

  1. Ó, de nagyon szép ez a szőnyeg! Gratulálok hozzá!

    VálaszTörlés
  2. Tudod, eszem ágában nem volt mostanában szőnyeget venni, a helyzet hozta. Szép. Gyapjú, ide a házba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A legjobb dolgok így találnak ránk, véletlenül :)
      Szeretem a gyapjút :)
      Tisztítóba kell vinni?
      Én rá sem mernék lépni, olyan szép!

      Törlés
  3. Én így érzem biztonságosnak. Volt tisztítva, rajta van a mosoda cédulája.

    VálaszTörlés
  4. Bizony észnél kell lenni mindenféle vásárlásnál, mert még a töpörödött öreganyót is felhasználják a piacon (hadd ne írjak példát, remélem elhiszed, hogy nem kitaláltam....) És bár nagy csaló az internet is, de valóban nem árt körülszimatolni bizonyos témákat. Csak akad egy igaz hír a sok hamis között....

    VálaszTörlés
  5. Régiségkereskedéssel is van hasonló tapasztalatom. Olyan is, hogy az ott árult "cucc" simán régiesített mai darab, hiszen annak most úgy is nagy a divatja.
    Szőnyeget én is régóta kerestem. Találtam is egy nekem tetszőt, megvettem, de nagyon új. Koptatni szeretném. Mostam, sikáltam, még oldom a témát, de el kell egy kicsit használnom, hogy beleilljen a koncepciómba.

    VálaszTörlés
  6. Lám, mindig tanul az ember! Nekem a könyvek, folyóiratok világába volt szerencsém betekinteni, s abba a kalózkodásba, átverősdibe, ami ott is jellemző, ha megtehetik a hozzá nem értővel.

    VálaszTörlés