Oldalak

2014. október 25., szombat

Parasztházak, új építésűek és....

A Szép Házak online-on jártam. Érthető okból nem részletezi a cikkeket, csak figyelemfelhívó. Mégis találtam pár házat, amiket a sajátos szempontjaim alapján kiemeltem. Arra figyeltem, mint a korábbi parasztházaknál, hogy a magyar tárgykultúra, berendezési elemek megjelentek-e és hogyan? Versenyezhetünk Toscanával, Provence-szal?

Falu végén , a berendezés is!!!!

A pilisi hegyek lábánál kívül-belül szívemnek kedves.

Épített hagyomány. Ami az étkezőből látszik!!!!

Nádtetős vályogház. A konyha.

Népies formavilág. Népies tárgykultúra.

Borospince nyaraló. Egyetlen belső fotó, kár, sokat sejtet.

és a sok keresgélés, visszakeresgélés után egy eladó parasztház:


Ez pedig a hab a tortán:


3 megjegyzés:

  1. Az előbb írtam egy hosszút, aztán eltűnt....

    Szóval hogy egy pad ne férjen el két ajtó között (nem fér el máshol?), hogy minden faanyag ugyanolyan színű legyen, hogy egy 3gyerekes családnál nem nézhet ki így egy konyha, még ha összepakolnak sem.... minden olyan steril, olyan mű. Nem történetük van, mint az igazi parasztházaknak, hanem tervezőjük.

    Jártunk Salföldön, elmentünk kocsikázni is, próbáltunk beszédbe elegyedni a szűkszavú kocsis emberrel, ő elmondta, hogy kb. negyvenegynéhány állandó lakos van (nem biztos a szám, de 100 alatt), a többi ingatlan holland, német tulajdonban van, nyaralónak. Ennek megfelelően arrafelé még a düledező viskókat is aranyárban mérik. Pedig nekem is tetszene a környék. :)
    Egyszóval nem minden arany, ami fénylik.

    Amúgy imádom a blogodat, a képeidet. Olyan megnyugtató.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Balui28! Igen, ezek tervezettek, de legalább gondolkodásukban a magyar építészetet viszik tovább. Nem oszloposak, mediterrán jellegűek, amerikai stílusúak. Elvégre magyarok lennénk, s látni a régi hagyományok továbbgondolásával készült újakat is. Én csak azon jajgatok mindig, hogy elájulunk az említett tájak házaitól, lakberendezésétől, blogok épülnek rájuk, hol vannak a régi bútorok, használati eszközök, ha újragondoltan is, amik a mieinkek voltak, lehetnének? Miért nincs ezeknek becsületük? Tisztelet a kivételnek, nem skanzenszerűen, de legalább megjelennének. Vannak példák, s aminek örülök fiataloknál. Is, többüknél is.Ez oly szívmelengető. S látok blogot fantasztikus tárgykultúrával, környezettel, be is mutatja honnan jönnek az ötletek, de köze nincs mihozzánk. S akkor a szívem kicsit megszakadt.

    VálaszTörlés
  3. http://lmaim-hzunk.blogspot.hu/2014/07/salfoldon-jartunk.html Ahogy én láttam.

    VálaszTörlés