Oldalak

2013. december 27., péntek

Elment macskaúr,

azaz alibánfai vitéz Rozsdás Mihály Májkell. Ő ezzel a szerény névvel büszkélkedett. 13 és fél éves volt, ebből félévet igazi macskaként, valódi falusi macskaként töltött, ahonnan elindult két hónaposan, hogy szobamacska legyen, igaz kijárós-sétálós, de akkor is. Legalább  az utolsó féléve szabadon, igazi verekedős kandúrmacskaként telt.

Tegnap éjjel nem volt hálótársam, rosszat sejtettem. Ő egész éjjel vonult, de megjött,  s hozzám feküdt mindig. Reggel az ajtó előtt találtuk, mintha aludna. Erőszakos nyom nem látszott.

A hangulatom, gondolom nem kell részleteznem, s utaztunk volna. Szóval, tőle kellett búcsút vennünk, kövekkel borítva sírját, s egy mécsest hagytam ott nála, búcsúzóul. Megsirattuk mindketten. Ami végtelenül jólesett, felhívott a kisebbik fiam, s  részvétét fejezte ki, tudván mennyire fontos volt ő nekem.  Nagy űrt hagyott itt maga után. Vagy még  annál is nagyobbat....., még akkor is, ha "csak egy macska" volt.






12 megjegyzés:

  1. De szomorú....., sajnálom... és részvétem a veszteség miatt.Az én Maxi kutyám is már igen öregszik, félek a pillanattól!

    VálaszTörlés
  2. Nem csak egy macska! A macska!

    VálaszTörlés
  3. Holdgyöngy, nehéz most bármit is írnom. "Csak egy macskám" van nekem is... Részvétem.

    VálaszTörlés
  4. Gondolatban mindig veled marad.

    VálaszTörlés
  5. Sosem "csak egy". Ők a macskák....a mienk is öregszik. Nagyon sajnálom:(

    VálaszTörlés
  6. Színusz nevű, küllemre nagyon is hasonló - ám nőstény - macskám még elmenni sem tudott hazajönni.
    Nagyon megértem, hogy több ő, mint egy macska. Ő a MACSKA.

    VálaszTörlés
  7. Igen, Stali, szívemből szólsz. Épp az előbb mondtam a férjemnek, szerencse, hogy ünnep volt, velem van, utaztunk, elterelte valamennyire a figyelmemet. De minden mozdulatomban benne van, 13 év 13 év.

    VálaszTörlés
  8. Részvétem, teljesen átérzem!

    VálaszTörlés