Oldalak

2013. január 6., vasárnap

Te mikor...



„Sokak szerint a szívközpontú ölelés az ölelések legmagasabb rendű formája, és a hivatalos ölelésgyógyászok is úgy érzik, hogy csakugyan nagyhatású.
A szívközpontú ölelés az egymással szemközt állók nyílt szemkapcsolatával kezdődik. Akkor a karok kölcsönösen a vállak vagy a hát köré fonódnak. A fejek összeérnek, teljes a testkapcsolat. Az ölelés szoros, de gyengéd. Ahogy a két fél lassan, könnyedén együtt lélegzik, arra a kölcsönös érzésre összpontosítanak, mely egyikük szívéből a másikuk szíve felé – és fordítva árad.
Ez az ölelés időhatárt nem ismer; hosszan eltarthat, méghozzá úgy, hogy az ölelők körül mintha megszűnne létezni a világ. A szívközpontú ölelés teljes, hosszantartó, csupa törődés, gyengédség, nyitottság és nagylelkűség, támogatás és erő.
A szívközpontú ölelés el-és felismeri mindőnknek azt a belső, középponti helyét, ahol – csak nyitottak legyünk rá!- a tiszta, feltétlen szeretet fellehető.
A  szívközpontú ölelés helyénvaló, ha:
az ölelők réges-régi jó barátok, kettejük története megannyi cikcakk ösvény;
ha az ölelők igen  újdonatúj barátok, akiket valami megosztott, közös élmény hozott össze, vele ugyanilyen érzelmi telitettség.
Te mikor ölelkeztél valakivel ilyen szívközpontúan?”

Kathleen Keating: Ölelések kiskönyve



Te mikor ölelkeztél valakivel ilyen szívközpontúan?”

8 megjegyzés:

  1. En nagy olelkezos, puszizkodos vagyok , kulonosen itthon ugye.De baratokat is szeretek megolelni.Igy meg nem figyeltem meg, hogy ilyen iranyu volt e, de most fogom figyelni.

    VálaszTörlés
  2. A szívközpontú ölelésről most hallottam először, de igaz lehet: nagyon szeretem,ha a férjemmel úgy napközben,menetközben megállunk a lakásban és így átöleljük egymást. Ő hamarabb szeretne szabadulni,de én mindig kérem,hogy még egy picit.:) Olyan jó!!!!A Felnőtt gyerekeimet már csak nagyon ritkán lehet így megölelni,ez nyilvánvaló is,hogy nem az anyukájuktól várják ezt az ölelést.:) De még néha lehet....::)A legjobba világon!

    VálaszTörlés
  3. Mammka így vagyunk mi is. Nálam még a pici unokám odabújik, de az nem lehet szívközpontú, mert méretkülönbségek vannak, de a cél megvan. Ágnes, én is így gondoltam rád.

    VálaszTörlés
  4. A mókusokkal, én térdelek, ők tapadnak, én sóhajtok, ők sóhajtanak és nyálas puszit adnak.:)

    VálaszTörlés
  5. A meditációs csoportunk vezetője mindenkit így ölel meg, és éppen a fenti okokból: vagy mert régi jó barátok, vagy mert újdonatújak...

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó, hogy felvetetted ezt a témát, az ölelés tényleg fontos. Valahol olvastam, hogy öleléskor (akár adjuk, akár kapjuk) boldogsághormonok szabadulnak fel, ezért nem szabad fukarkodni szeretetünk kimutatásával. Magányos emberek legalább egy kedves állatot simogassanak (ölelés gyanánt), az is nagyon hasznos tud lenni.
    Erzsi

    VálaszTörlés
  7. Nekem van bundás állatom is házi, azaz szobai is meg kertiek...lehet simogatni őket.Bár valaki elég durván nyilatkozott meg a simogatásukról, hogy ez az állatnak mekkora szenvedés,ha jól értettem szavait. Ő a madarak mellett tette le a voksát.Ezt nem próbáltam még, madaram nem volt még. A sokféle ölelés közül a könyvből nem véletlenül választottam ezt!

    VálaszTörlés